Hanki Kodia

Kuinka hankin Kodian?

Kodian hankinta on suunniteltu mahdollisimman vaivattomaksi ja käyttöönotto sujuvaksi. Kodia tukee organisaatiosi toimintaa alusta alkaen.

Kodian tiimi auttaa valitsemaan juuri tarpeisiisi sopivan ratkaisun, ottaa vastuun käyttöönotosta sekä varmistaa sujuvan siirtymän uuteen järjestelmään. Pilvipohjaisuus mahdollistaa nopean käyttöönoton ilman monimutkaisia asennuksia, ja joustavat integrointimahdollisuudet takaavat, että ohjelmisto toimii saumattomasti osana organisaatiosi prosesseja.

Kuinka hankin kodian?

Näin Kodian hankinta etenee

Täyttämällä ja lähettämällä lomakkeen meille, annamme valitsemallesi sisällölle kiinteän hinnan ja varaamme lyhyen etätapaamisen läpikäyntiä varten. Samalla annamme kokonaisaikataulun sekä eri aikatauluvaihtoehdoista toteutukselle, ennen kaikkea saat päivämäärän, jolloin palvelumme on käytössänne. Olemme sinuun yhteydessä vuorokauden kuluessa lomakkeen lähetyksestä! Jos haluat soittaa suoraan myynnille niin sekin onnistuu,  ota yhteyttä  vaikka heti.

Täytä lomake

Valitse Kodia-ohjelmistoon tarvittavat ominaisuudet ja lisäpalvelut. Otamme yhteyttä arkisin vuorokauden sisällä lomakkeen lähetyksestä.

Etämiitti

Sisältö, hinta ja aikatauluvaihtoehdot. Tarvittavien demojen sopiminen.

Jatkotapaaminen

Hankinnan yksityiskohtien osalta hiotaan nyt kaikki kuntoon. Sovitaan sitovat aikataulut, allekirjoitetaan sopimukset ja varataan käyttöönoton aloitustapaaminen.

Käyttöönotto­projektin aloitus­tapaaminen

Aloitetaan yhdessä matka kohti mutkattomampaa kiinteistönhallintaa.

Kodia – Vaivattomuutta asunnon vuokraukseen

”Kodian kanssa työskentely on asiantuntevaaa ja mutkatonta.”

Ratkaisumme ja palvelumme
ovat sinua varten, otathan yhteyttä.

Varaa aika henkilökohtaiseen esittelyyn tai kysy lisää

Joonas Tahvanainen

Ville Halonen

Vaihe 1 / 6

Perustiedot

Etu- ja Sukunimi(Pakollinen)

Usein kysytyt kysymykset – Vuokrauksen toiminnanohjausjärjestelmän hankinta

Laskutus ja käyttökustannukset
Milloin ohjelmistopalvelun laskutus alkaa?

Laskutus käynnistyy, kun tuotantoympäristö on perustettu, asiakkaan data siirretty ja käyttöoikeudet on myönnetty

Monessako erässä ohjelmistopalvelut laskutetaan?

Toistuvaismaksut laskutetaan kolmen kuukauden jaksoissa.

Miten ohjelmiston kuukausimaksu määräytyy?

Maksu perustuu huoneisto- tai tilakohtaiseen yksikköhintaan, ja laskutus tapahtuu kiinteistökannan mukaisesti.

Tuleeko muita käyttöön liittyviä kustannuksia?

Voit hyödyntää lisäpalveluita, kuten postituspalvelua, sähköisiä laskuja, SMS-viestejä, luottotietokyselyitä, sähköistä allekirjoitusta ja vahvaa tunnistautumista, jotka laskutetaan tapahtumaperusteisesti.

Kuinka usein tapahtumaperusteiset maksut laskutetaan?

Kerran kuukaudessa toteutuneen käytön mukaan.

Paljonko käyttöönotto maksaa?

Käyttöönotolle on kiinteä hinta, koska tiedämme tarkalleen, mitä teemme.

Miten koulutukset laskutetaan?

Kiinteähintainen käyttöönotto sisältää ennalta sovitun tuntimäärän koulutusta. Lisäkoulutukset laskutetaan tuntikohtaisesti.

Vaikuttaako käyttäjämäärä ohjelmistokustannuksiin?

Ei vaikuta – käyttäjälisenssit ovat rajattomat, joten voit liittää koko henkilöstösi järjestelmään.

Käyttöönottoprosessi
Vaihtuuko vuokralaisten maksutiedoissa jotain?

Ei, jos käytössänne on vakioviitenumerot – siirrämme tiedot automaattisesti.

Täytyykö e-laskut ja suoramaksut tilata uudelleen?

Ei tarvitse. Siirrämme e-laskujen ja suoramaksujen vastaanottajailmoitukset Kodiaan.

Siirtyvätkö dokumentit ja valokuvat tietojen siirrossa?

Ei automaattisesti. Asiakas voi itse ladata dokumentit ja kuvat Kodiaan, tai voimme tehdä sen kiinteällä lisähinnalla.

Kuinka kauan käyttöönotto kestää?

Aikataulu riippuu projektin laajuudesta, mutta yleensä 3–6 kuukautta. Käyttöönotto pyritään toteuttamaan alle 6 kuukaudessa.

Täytyykö samalla uudistaa verkkosivut?

Ei. Kodian valmiit verkkosivuratkaisut voidaan upottaa suoraan nykyisille sivuillenne.

Kannattaako käyttöönotto ajoittaa vuodenvaihteeseen?

Ei välttämättä – tilinpäätösaika on usein kiireinen. ARA-asumisessa vuodenvaihde voi kuitenkin olla hyödyllinen ajankohta esimerkiksi asuntomarkkinaselvityksen kannalta.

Voiko samoilla tunnuksilla hallinnoida useita yksiköitä (esim. kunnanomistamat ja tytäryhtiön asunnot)?

Kyllä, käyttöönotossa perustetaan erilliset kirjanpidolliset ympäristöt, mutta niitä voi hallinnoida samoilla tunnuksilla.

Verkkosivuratkaisut
Voidaanko käyttää yhtä hakemussivua, vaikka olisi useita ympäristöjä?

Kyllä, konsernihakemus mahdollistaa hakemusten ohjaamisen eri ympäristöihin.

Voiko sähköiseen irtisanomiseen lisätä vahvan tunnistautumisen?

Kyllä, käyttöliittymässä voi valita, käytetäänkö vahvaa tunnistautumista.

Sisältyvätkö asukassivut ohjelmistoon?

Kyllä. Asukassivut ja mobiilisovellus sisältyvät aina hintaan. Tunnusten jakaminen vuokralaisille on vapaaehtoista.

Nousevatko vapaat ja vapautuvat asunnot automaattisesti verkkosivuille?

Tämä voidaan määrittää asetuksissa joko automaattiseksi tai manuaaliseksi.

Voiko hakija lisätä hakemuksen liitteet myöhemmin?

Kyllä, hakija saa tunnukset portaaliin, jossa liitteitä voi lisätä jälkikäteen.

Kysytäänkö hakemuksessa lasten henkilötunnuksia?

Ei, vain syntymäaika kysytään.

Asuttaminen
Voinko tarkistaa hakijoiden luottotiedot?

Kyllä, luottotiedot voi tarkistaa suoraan hakemuksen käsittelyn yhteydessä.

Tarkistaako ohjelma ARA-asuntojen tulorajat?

Kyllä, järjestelmässä on automaattinen tulorajojen tarkistus.

Voiko hakijoille lähettää viestejä?

Kaksisuuntaista viestintää ei ole, mutta hakijoille voi lähettää viestejä sähköpostilla, tekstiviestillä ja postituspalvelun kautta..

Lähteekö asuntotarjouksen mukana esite?

Kyllä, sähköinen tarjous sisältää linkin asunnon kuviin ja tietoihin.

Voiko tarjota samaa asuntoa usealle hakijalle tai useita asuntoja yhdelle hakijalle?

Kyllä, eri tarjoustilanteet ovat mahdollisia.

Kuinka kauan asuntohakemus on voimassa?

Yleensä 3 kuukautta, mutta kesto on päätettävissä asiakaskohtaisesti.

Voiko vuokrasopimuksen ehtoja muokata?

Sopimuskohtaiset lisäehdot ovat muokattavissa. Muut ehdot määräytyvät asetusten mukaisesti.

Voiko vuokrasopimukseen lisätä liitteitä?

Liitteet määritellään käyttöönotossa, mutta käyttöliittymässä niitä ei voi lisätä sopimuskohtaisesti.

Miten vuokra määräytyy sopimukselle?

Vuokra perustuu valittuun laskentatapaan, kuten €/jm², €/m² tai €/kk

Onko sähköinen allekirjoitus mahdollinen?

Kyllä, järjestelmään on integroitu vahva ja kevyt sähköinen allekirjoitus.

Sisältyvätkö maksutiedot vuokrasopimukseen?

Kyllä, vuokrasopimuksen viimeinen sivu sisältää maksuohjeet.

Reskontra ja laskutus
Mikä on viitenumerokäytäntö?

Toistuvaismaksuilla on vakioviitteet, erillislaskuilla vaihtuvat viitteet.

Mitä laskutuskanavia on käytettävissä?

Sähköposti, postituspalvelu, e-lasku, suoramaksu ja yritysten verkkolaskutus.

Voiko vuokralaisille lähettää kuukausittain vuokralaskut?

Kyllä, mutta yleisin käytäntö on vuoden koontilaskutus.

Onnistuuko erillislaskutus ja kulutuslaskutus?

Kyllä, myös mittarilukemapohjainen automaattilaskutus onnistuu.

Luoko Kodia vuokrantarkistuskirjeet?

Kyllä, ne voidaan muodostaa massana vuokrantarkistusten yhteydessä.

Miten suoritukset haetaan Kodiaan?

Pankkiyhteysohjelma hakee viiteaineistot automaattisesti joka yö.

Miten vuokrareskontra siirtyy kirjanpitoon?

Siirto tapahtuu API-rajapinnan tai tiedostosiirron kautta kuukausittain.

Yleisiä kysymyksiä
Voinko lähettää Kodialla vapaamuotoisia tiedotteita?

Kyllä, monikanavainen tiedotus on mahdollista sekä vuokralaisille että hakijoille. Tiedotteet voi lähettää sähköpostilla, tekstiviestillä ja postituspalvelun kautta.

Mitä vuokralainen näkee sähköisten palveluiden kautta?

Vuokralainen voi:

  • Seurata vuokranmaksun tilannetta
  • Tarkastella sopimukseen ja kiinteistöön liittyviä tiedostoja (esim. järjestyssäännöt,yleiset ohjeet)
  • Tehdä palvelupyyntöjä ja viestiä vuokranantajan kanssa
Toimiiko ohjelmisto mobiilissa?

Kyllä, järjestelmä on responsiivinen ja skaalautuu erinomaisesti mobiililaitteille. Lisäksi käytettävissä ovat ladattavat mobiilisovellukset.